Cum putem supraviețui din punct de vedere emoțional pe timp de carantină?0

Cum putem supraviețui din punct de vedere emoțional pe timp de carantină?

Expertul nostru, psihologul Natalia Șoșeva a oferit deja recomandări utile despre cum să procedăm atunci când suntem la limită și cum să nu ne revărsăm emoțiile negative asupra copilului. Citiți aceste articole, vă vor fi utile în perioada în care ne aflăm.

Dar cum supraviețuim emoțional pe timp de carantină, atunci când suntem nevoiți să stăm toată ziua acasă și nu avem timp pentru noi înșine, mai ales noi, mamele?

Noi toți trăim acum o perioadă dificilă. S-a întâmplat ceea la ce, eu cred, nu s-a așteptat nimeni. Parcă am fi actori într-un film fantastic. Atât de mult s-a schimbat modul nostru de viață.

În aceste zile fiecare încearcă stări și experiențe noi: e insuportabil să stai toată ziua în casă cu copiii, e dificil să lucrezi atunci când în jurul tău copiii aleargă și fac zgomot (lor doar nu le poți explica că lucrezi, însă de acasă).

Cum explici copiilor că nu puteți ieși la plimbare, nu puteți merge la grădiniță și nici la școală, ba mai mult — acum nici nu se pot vedea cu cei mai buni prieteni.

Cineva e nevoit să meargă la muncă, astfel apar o mulțime de griji și pentru acea persoană.

Iar cineva în genere nu crede în tot ce se întâmplă, dar este foarte deprimat de circumstanțele în care ne-am pomenit.

În orice caz, mulți trăiesc cu frica în piept, cu grijă, frustrare, tensiune, pe care nu ai unde să le ascunzi. Iar alături sunt copiii, trebuie să le arăți că adulții țin totul sub control.

Iată minimum ce putem face pentru a ne ajuta pe noi înșine:

  1. Nu încercați să vă suprimați emoțiile. Cu cât mai mult spațiu le oferim, cu atât mai puțin loc acestea ocupă.
  2. Întocmiți o listă de surse de care dispuneți. De exemplu: familia, bani disponibili, imunitatea bună, informația, posibilitatea de a face legătură cu cineva de urgență etc. Cel puțin 10-15 puncte.
  3. Întocmiți o listă de acțiuni expres, care v-ar putea ajuta în asemenea momente să nu vă revărsați nervii asupra celor dragi, să vă relaxați puțin. De exemplu: să desenați, să faceți o baie, să beți o ceașcă de ceai cu desertul preferat, să ascultați muzică, să dansați, să citiți. Nu mai puțin de 30 puncte.
  4. Discutați cu partenerul sau alt adult referitor la cuvântul-cod. Rostiți-l atunci cânt sunteți la limite și aveți nevoie de puțin răgaz pentru a reveni la starea normală. Interceptați-vă reciproc.
  5. Planificați câteva zile pe săptămână pentru activități pesonale și discutați cu partenerul în acel timp să aibă grijă de copii. Dacă aveți copii foarte mici, să fie nu o zi, ci măcar 5 minute de liniște la bucătărie, servind o ceașcă de cafea și ascultând piesa preferată, spre exemplu. Fiecare dintre parteneri ar trebui să aibă asemenea insule de liniște.
  6. Fiți mai lenți. Încercați să "prindeți" momentul.

Minimum 80% din timp, gândurile noastre sunt în trecut sau sunt alarmate pentru viitor. Vă recomand insistent să începeți practica mindfulness. Pentru aceasta este necesar să vă programați 15 minute, la fel ca pentru meditații. Fiecare acțiune poate fi conștientă. De exemplu, să faci baia de dimineață, concentrându-te asupra fiecărei senzații, pe care o simți anume în acel moment. Dacă gândurile din nou vor evada, mulțumiți-vă pentru ele, dar lent reveniți la ceea ce e la moment.

Cercetările arată că calitatea vieții oamenilor crește momentan atunci când practicile mindfulness sunt antrenate zilnic, stresul se reduce, aveți mai puține griji.

La fel, extrem de importante sunt exercițiile respiratorii!

Alegeți ceea ce va da libertate nu doar emoțiilor ce se ascund în interiorul dv. (punctul 1), dar și vă vor permite să vă atingeți de propriile lacrimi. Poate fi o piesă sentimentală sau un film bun emoțional, atunci când copilul va adormi. Lacrimile elimină hormonii stresului și reduc tensiunea în exces. ⠀

Păstrați aceste recomandări și începeți să le practicați!

Aștept să vă împărtășiți cu emoțiile pe care le aveți dv. acum, cu ceea ce este cel mai dificil pentru dv. în această perioadă? Poate aveți o stare dificilă, poate aveți probleme în relația cu copiii sau cu partenerul? Și în genere, care e situația în țara dvs.? ⠀


Natalia Șoșeva
Natalia Șoșeva

Psiholog clinic, perinatal și pentru copii. Mamă a doi copii. Îmi ridic gradul de calificare la Neufeld Institute (Canada). Susținătoare a psihologiei dezvoltării, teoriei atașamentului și abordărilor umane în educația copiilor. Lucrez cu: diferite probleme în relația copil-părinte; emoțiile, sentimentele, grijile părintești; agresivitatea (la copii și adulți), infertilitatea psihologică.

Îmi place

Dacă ați observat o greșeală sau o inexactitate în text anunțați-ne.

Informație de contact

Shosheva Natalia — Psiholog Tel.: 0 672 6-03-22 www.facebook.com/shosheva.nataly

Comentariul dvs.

Dacă tema abordată v-a trezit interes, puteți să, lăsați un comentariu

Parteneri noi

Cele mai interesante

Teme populare a rubricii «Relații și armonie interioară»

Articole populare a rubricii «Relații și armonie interioară»