pazl

Sarcina pe timp de pandemie: 10 pași spre o naștere ușoară0

Sarcina pe timp de pandemie: 10 pași spre o naștere ușoară

Sarcina în viața unei femei – un uimitor început și timpul unor schimbări emoționante. Chiar și într-o perioadă calmă, fără carantină și pandemie, femeia ce este în așteptarea unui copil, trăiește o gamă bogată de variate emoții și sentimente contradictorii. Este fericită și îngrijorată, plină de speranță și îndoieli. Se întâmplă să obosească, este mereu nervoasă, e gata în orice moment să plângă fără un motiv aparent, este iritabilă.

Ce să mai zicem de această perioadă dificilă de pandemie — viitoarea mămică e și mai îngrijorată și trăiește un sentiment de frică pentru sine însuși și pentru micuț. Evident, aceasta afectează negativ starea emoțională a femeii, influențează asupra calității sarcinii. Pe lângă aceasta, grija excesivă, anxietatea și frica pot avea un impact extrem de negativ asupra dezvoltării copilului.

Anna Crasilnicova, magistru în psiohologie, expert în domeniul relației părinte — copil, explică cum trebuie să se desfășoare o zi din viața unei gravide. Este vorba despre un program, care vă va permite să găsiți pacea și armonia interioasă, precum și să stabiliți o legătură unică cu micuțul dvs., programându-vă organismul pentru o naștere ușoară și sigură.

Dimineața — un minunat început de zi

Pasul 1. V-ați trezit, fără să deschideți ochii, mulțumiți Domnului (pe sine însuși sau natura, depinde în ce credeți) pentru această zi și pentru tot ce aveți. Faceți sine însuși o declarație de dragoste: "... (prenumele dvs), eu mă iubesc, sunt satisfăcută și mândră de mine." Mângâiați burtica și salutați copilașul: "Bună dimineața, comoara mea, micuțul meu, fericirea și bucuria mea. Eu te iubesc băiețelul meu/fetița mea. Suntem în siguranță!"

Pasul 2. Includeți muzică calmă, plăcută, stați puțin în pat, pronunțând în gând afirmațiile:

Eu și micuțul meu ne simțim bine, eu și micuțul meu suntem sănătoși și plini de forță de viață și energie. Lumea mea e sigură pentru noi, e plină de sănătate, dragoste, bucurie și fericire. Astăzi eu și copilașul meu vom avea o zi superbă.

Pasul 3. Acum puteți începe ziua cu un duș cald. Să vă masați ușor corpul, folosind uleiuri cosmetice (dacă nu aveți, atunci se va potrivi minunat uleiul vegetal). Secretul principal al utilizării uleiurilor — să-l diluați cu puțină apă și să aplicați pe pielea umedă, cu degetele umede (în acest fel, uleiul nu va crea senzația de piele îndundată). Și mai bine, dacă în loc de apă veți folosi ceai verde rece, o infuzie de plante etc.

Pasul 4. În timp ce corpul dvs. absoarbe uleiuri benefice, faceți exerciții de gimnastică ușoare, pentru gravide (dacă nu aveți vreo contraindicație). Acordați atenție sporită mușchilor toracelui. Efectuați câteva tipuri de exerciții pentru piept (5-6 câte 10-15 seturi). Mușchii puternici, elastici, vor rezista ușor la greutatea sânilor cu lapte și nu le vor permite ulterior să-și piardă forma.

Pasul 5. Luați micul dejun. Înainte de a lua masa (cu cel puțin 20 minute), străduiți-vă să beți un pahar de apă caldă. Specialiștii recomandă femeilor gravide să consume pe parcursul zile 2,5 litri de apă, în porții mici. Aceasta este necesar nu doar mamei și micuțului, ci datorită unei cantități suficiente de apă, se înnoiește și se curăță lichidul amniotic în care se află copilul. Și acest lucru, după cum știți, are efect benefic asupra dezvoltării copilului.

Atunci când luați masa, gândiți-vă doar la lucruri plăcute și pozitive. Încercați să evitați gândurile și veștile proaste ( de la persoanele apropiate inclusiv). Informația negativă generează anxietatea și frica, iar acest lucru contribuie la producerea hormonilor de stres, care afectează negativ copilul și starea acestuia. Alimentați-vă echilibrat, dar nu uitați nici să vă răsfățați. Rețineți — în tot trebuie să fie măsură.

Pasul 6. Vizionați filme bune, cu subiecte pozitive, comedii de familie. Citiți și dezvoltați-vă în direcția care vă este aproape de suflet. Desenați, cântați, dansați. Ascultați doar muzica care vă este pe plac. Muzica bună, calmă, dezvoltă la copii un sistem nervos stabil și puternic. Da, și drept rezultat, atunci când micuțul dvs. se va naște, va adormi mai repede și se va calma la auzul piesei deja cunoscute.

Pasul 7. Plimbați-vă, plimbați-vă mult timp și, dacă e posibil, cât mai departe de drum și mașini. Dacă nu aveți contraindicații stricte, încercați să vă mișcați și să mergeți pe jos. Sarcina nu e o boală. Și iarăși, ascultați muzică și pronunțați în gând afirmațiile: "Eu și micuțul meu ne simțim bine, eu și micuțul meu suntem sănătoși și plini de forță de viață și energie. Lumea mea e sigură pentru noi, e plină de sănătate, dragoste, bucurie și fericire. Astăzi eu și copilașul meu vom avea o zi superbă".

Pasul 8. Mângâiați mereu burtica și vorbiți cu copilașul, vorbiți-i despre dragostea pe care i-o purtați, despre cât de mult îl iubește tata și toți membrii familiei (chiar dacă aveți altă părere, uneori și așa poate fi). Pronunțați cuvinte de dragoste sine însuși: "Mă iubesc, mă aprob și sunt mândră de mine. Sunt superbă, sănătoasă, frumoasă. Viața mea este plină de sănătate, dragoste și belșug."

Pasul 9. Păstrați atitudinea pozitivă. În cazul în care brusc a început să vă alarmeze ceva, aveți o stare de anxietate, furie, atunci vă vor ajuta tehnicile de afirmație, meditațiile și relaxările.

Pasul 10. Înainte de a merge la culcare, faceți un duș cald sau relaxați-vă într-o cadă cu apă, adăugând sare de mare. Dacă nu aveți contraindicații, puneți 3-4 picături de ulei esențial de pin, mentă pentru relaxare. Imaginați-vă cum apa spală de pe dvs. grija și anxietatea, ce s-au adunat peste zi. Transmiteți copilului afirmații pozitive. După baie, aplicați pe pielea umedă puțină cremă sau ulei, mângâiați burtica. Efectuați câteva exerciții pentru piept (dăcă vă este lene să faceți gimnastică). Priviți în oglindă și pronunțați cuvinte de dragoste în adresa dvs și a micuțului. Mergând la culcare, pronunțați în gând afirmația, precum și cuvnte de mulțumire Cerului (sine însuși sau naturii etc) pentru această zi minunată

Seara — un minunat sfârșit de zi.

Oferiți-vă în dar aceste minute prețioase de armonie, liniște, dragoste față de propria persoană și veți fi uimită să descoperiți schimbări și metamorfoze nemaipomenite, care vor începe să se producă în conștiința și în viața dvs. Dvs. și micuțul meritați aceasta din plin. Ambii sunteți demni de aceasta

Alegeți și folosiți aceste afirmații, care oferă un răspuns plăcut sufletului și corpului dvs.

Dacă simțiți că nu faceți față fricii și anxietății în creștere, sau poate simțiți nevoia de sprijin în soluționarea unei probleme importante pentru dvs., mă puteți contacta. Vă voi ajuta cu drag.


Anna Crasilnicova
Anna Crasilnicova

Psiholog pentru copii, mama a doi copii minunați, soție iubitoare. Este pasionată de inventarea poveștilor terapeutice pentru fiul său. Îi place să gătească dulciuri sănătoase și delicioase pentru copii.

Îmi place

Dacă ați observat o greșeală sau o inexactitate în text anunțați-ne.

Informație de contact

Anna Crasilnicova — Psiholog Tel.:

Comentariul dvs.

Dacă tema abordată v-a trezit interes, puteți să, lăsați un comentariu

Parteneri noi

Cele mai interesante

Teme populare a rubricii «Psihologi»

Articole populare a rubricii «Psihologi»