pazl

Articolul se referă la temele:

5 cele mai populare diete — între mit şi realitate1

5 cele mai populare diete — între mit şi realitate

Dacă unele femei apelează la bisturiu şi proceduri de liposucţie pentru a arăta mai bine, altele merg la sală pentru a-şi aduce în formă fesele şi abdomenul. Dar, sunt şi femei care aleg o altă cale — cea a dietelor.

În articolul ce urmează vorbim despre 5 cele mai populare diete — în ce constau acestea, ce beneficii aduc organismului şi care sunt minusurile fiecăreia. Mai mult decât atât, câteva cititoare ale portalului nostru (femei ce au încercat 1, 2 sau chiar toate aceste diete), ne vor împărtăşi impresiile lor despre eficienţa acestor diete.

Dieta cu supă de varză

Este una dintre cele mai populare diete, bazată pe principiul — cu cât mânânci mai mult, cu atât slăbeşti mai mult. Dar va trebui să mănânci doar SUPĂ DE VARZĂ!

Dietă se recomandă a fi ţinută doar 7 zile, timp în care poţi slăbi până la 7 kilograme.

Pe parcursul acestor şapte zile, pe lângă supa de varză, mai poţi consuma:

  • ziua 1 — fructe, cu excepţia bananelor;
  • ziua 2 — legume (proaspete sau preparate prin fierbere ori la grătar);
  • ziua 3 — legume + fructe;
  • ziua 4 — banane + lapte degresat;
  • ziua 5 — carne de vită + roşii (până la 600 gr de carne şi până la 6 roşii proaspete);
  • ziua 6 — orez fiert;
  • ziua 7 — peşte la grătar.

Pâinea şi dulciurile sunt interzise în această săptămână!

Avantaje

  • Inhibă pofta de mâncare, datorită acestui fapt slăbeşti repede.

Dezavantaje

  • Privează organismul de substanţele hrănitoare.

Opinia celor care au încercat această dietă:

Tatiana, 27 ani: "Aveam nevoie urgent să slăbesc. Trebuia să merg la o nuntă, iar rochia pe care mi-o cumpărasem devenise cam strâmtă, de asta mi-am propus în timp record să dau jos câteva kilograme. Vestea bună e că am slăbit chiar mai mult decât îmi programasem. Vestea rea — aveam o senzaţie de balonare, urmată de diaree. Deja, credeam că am intoxicaţie…"

Cristina, 34 ani: "Dintre toate dietele pe care le-am încercat, aceasta mi-a părut a fi cea mai uşoară. Dar n-am reuşit s-o urmez, pentru că supa de varză îmi provoca o greaţă nemaipomenită."

Viorica, 28 ani: "După părerea mea, această dietă este destul de simplă, pentru că nu trebuie să calculezi porţiile sau să cauţi produse care conţin proteine, glucide, etc. Eu am slăbit 3 kilograme, doar că, în afară de faptul că respectam regimul cu supă de varză, mergeam şi la sala de sport."


Dieta Dukan sau "dieta vedetelor"

Aceasta cuprinde 4 etape:

Etapa de Atac — consumaţi numai alimente bogate în proteine — carne, lapte, brânzeturi, ciuperci, fasole, ouă, mazăre, linte — asezonate dupa gust cu alimente care nu conţin carbohidraţi sau grăsimi (oţet, muştar, sare, condimente). Etapa durează până la 10 zile.

Etapa intermediară — pe lângă alimentele cu proteine, se permit şi urmatoarele legume: varza, spanacul, ţelina, roşiile, castraveţii. Etapa durează până la 3 săptâmâni.

Etapa de consolidare — se reintroduc TREPTAT restul alimentelor: iniţial fructele şi cerealele, apoi alte alimente.

Etapa de menţinere şi stabilizare — presupune respectarea unei reguli importante: joi se va ţine un regim proteic. Putem consuma dulciuri şi făinoase, dar nu mai mult de o porţie pe săptămână.

Avantaje

  • Poţi pierde până la 15 kg!

Dezavantaje

  • Prea multe proteine pot să încarce ficatul, rinichii şi scad densitatea osoasă.

Opinia celor care au încercat această dietă:

Cristina, 34 ani: "Necesită multă tărie de caracter, dar merită. Începutul e cel mai greu. Plus, părerea mea subiectivă este că pentru această dietă ai nevoie de bani — când nu ţii regim mănânci orice găseşti în frigider. În cazul dietei Dukan, ai nevoie de anumite produse pentru etape anumite, deci trebuie să le cumperi. Nu pot spune că e o dietă "Uau!", dar am dat jos 7 kilograme în 2 luni, iar pentru mine aceasta reprezintă un record. Totuşi, încă vreo 2 luni, încercam să fiu precaută, să mânânc corect, de frica să nu mă îngraş."

Svetlana, 28 ani: "După naşterea copilului, m-am îngrăşat cu 6 kg. Nu era mult, dar pentru mine, care mereu am fost suplă, aceste kg erau deranjante. Am decis să urmez dieta Dukan. Cu ajutorul ei, timp de 2 luni am dat jos 9 kg. Dificilă a fost “etapa legumelor” — mai tot timpul eram înfometată. Pe urmă am prins ritmul. Dar, au apărut unele probleme — pielea pieptului şi a abdomenului avea un aspect neplăcut, aveam vergeturi. Probabil că slăbisem prea mult. În scurt timp, am rămas însărcinată cu al doilea copil şi am uitat de orice dietă."


Dieta Scarsdale

Nu este recomandat să urmaţi această dietă mai multe de 14 zile, deoarece reprezintă un program de nutriţie hipocaloric, foarte strict, cu conţinut scăzut de lipide şi carbohidraţi. Micul dejun conţine grepfruit, iar prânzul şi cina o combinaţie de carne şi legume.

Reguli:

  1. este interzis alcoolul;
  2. trebuie să respecţi regimul alimentar şi să nu faci înlocuiri;
  3. în salate nu ai voie sa pui ulei, maioneză sau alte grăsimi;
  4. trebuie să consumi numai carne macră pe care, de asemenea, nu o poti găti utilizând grasimi (carnea de pui sau de curcan se va curăţa de piele).

Avantaje

  • Este o dietă foarte simplă.
  • Se obtin rezultate vizibile într-un timp scurt.

Dezavantaje

  • Este o dietă foarte restrictivă, poate provoca probleme de sănătate anumitor categorii de persoane.
  • Din cauza limitării consumului de carbohidraţi, nu se recomandă persoanelor care practică sportul.
  • Este interzisă persoanelor care suferă de boli cardio-vasculare şi de diabet.
  • Dacă se revine la regimul alimentar de altă dată, rezultatele nu se menţin.

Opinia celor care au încercat această dietă:

Cristina, 34 ani: "N-am observat niciun rezultat, chiar dacă am urmat cu stricteţe dieta. Dimpotrivă, am început să am migrene, stări de slăbiciune, aproape permanent mă durea stomacul."

Viorica, 28 ani: "N-am simţit fenomenul de "yo-yo", despre care se vorbeşte. În schimb, am avut senzaţia că mai nu leşin. Eu cred că această dietă nu este atât de inofensivă, pe cât pare."


Dieta Atkins

Se consumă proteine în cantităti cât mai mari, iar carbohidraţi în cantităţi mici — ceea ce stimulează organismul să ardă propria grăsime, pentru a produce energie.

Aceasta cuprinde 4 faze:

Inducţia — se interzic alimentele bogate în carbohidraţi (pâine, orez, paste, cereale, dulciuri cartofi), fasolea, mazarea, fructele dulci şi laptele. Se pot consuma: carnea roşie, pieptul de pui, branzeturi, peşte, ouă.

Scăderea în greutate — creşte moderat aportul de glucide. Consumul de carbohidraţi creste cu 5 grame pe săptămână, până când se ajunge la nivelul critic de carbohidraţi (25-50 g). Continue a fi interzise pâinea, pastele, cerealele şi dulciurile.

Pre-menţinerea greutătii — se recomandă creşterea aportului de carbohidraţi cu 10 g pe săptămână.

Menţinerea greutăţii — puteţi consuma maxim 90 g de carbohidraţi zilnic.

Avantaje

  • Slăbeşti rapid în primele 2 săptămâni.

Dezavantaje

  • Proteinele încarcă ficatul şi rinichii.
  • Aportul de carbohidraţi este mult prea scăzut. Pot apărea senzaţii de greaţă, ameţeală, slăbiciuni.
  • Poate cauza constipaţie, insomnie, hipercolesterolemie sau boli vasculare.

Opinia celor care au încercat această dietă:

Viorica, 28 ani: "Din motiv că se permite carnea de pui, brânzeturile (care sunt preferatele mele), pentru mine a fost nu atât dietă, cât un fel de alintare". Am dat jos 4 kg în 3 săptâmâni, nu atât de mult, pe cât se vorbeşte şi nu atât de rapid."

Marina, 40 de ani: "Niciodată n-am urmat vreo dietă, chiar dacă nu sunt cea mai suplă femeie din lume. După divorţ, am început să mă privesc cu alţi ochi. Astfel, am decis că ar fi bine să slăbesc puţin. Dar, posibil nu am avut destulă tărie de caracter. Am urmat doar prima etapă şi m-am oprit. După care am decis, împreună cu fiul, că ar trebui să găsesc o dietă mai potrivită. De asta acum ţin regimul Zone. Mi se pare mult mai calculat şi inofensiv. Şi — nu trebuie să mă înfometez."


Dieta zone

A fost creată de doctorul Barry Sears în anul 1990 pentru bolnavii cardiaci.

Conform acestei diete, pentru a ajuta organismul să atingă un echilibru hormonal, alimentaţia zilnică trebuie să fie într-un raport optim, adică 40% carbohidraţi, 20% proteine şi 20% grăsimi bune.

Avantaje

  • Are efecte benefice asupra pielii.
  • Singur alegi ce să mânâci, trebuie doar să împarţi proporţional alimentele.

Dezavantaje

  • Pregatirea unei mese "Zone" presupune multă minuţiozitate.
  • Dacă se revine la regimul alimentar de până la dietă, rezultatele nu se menţin. Dimpotrivă, poţi adăuga câteva kg în plus.

Opinia celor care au încercat această dietă:

Tatiana, 31 ani: "Până te obişnuieşti cu acest ritm şi înveţi să mânânci proporţional, trece ceva timp. În schimb, acum mă simt mult mai bine. Mai uşoară. Nu este atât dietă, cât un fel de regim corect de alimentaţie la care nu vreau să renunţ."

Reţineţi! Alimentaţia corectă nu presupune doar corp frumos, ci reprezintă primul pas către o viaţă lungă şi sănătoasă.

Sursa: Familia.md
Îmi place

Dacă ați observat o greșeală sau o inexactitate în text anunțați-ne.

Comentariul dvs.

Dacă tema abordată v-a trezit interes, puteți să, lăsați un comentariu

pazl